Sæsonbooking
Her kan du se din sæson og fra den 1. marts 2024 oprette ny sæsonansøgning
Fritid og Folkeoplysning har opkrævet gebyr for lån af lokale i dag den 21.04.2023.
læs mereFordeling af sæsonansøgninger
læs mereHar du eller din forening brug for hjælp eller vejledning til den kommende sæsonbooking, ansøgning om tilskud eller noget helt tredje, så kom forbi til åben rådgivning i uge 11.
læs mereDer er lukket for oprettelse af sæsonansøgninger - der åbnes op for anmodninger igen den 1. marts 2024.
En sæsonbooking skal indeholde minimum 5 gentagne aktivitetsdage - en sæson følger altid skoleåret.
Det er muligt at søge om sæsonbookinger én gang årligt.
Sæsonansøgningerne fordeles i prioriteret rækkefølge jf. Folkeoplysningsloven § 21, stk. 3.
I henhold til Folkeoplysningsloven § 21, stk. 4., ved anvisning af lokaler, der er særlig egnede til folkeoplysende virksomhed for handicappede, skal anvisning til sådan virksomhed dog normalt ske før anden anvisning.
Ved anvisning af lokaler tages der også hensyn til, om lokalerne er egnede til den aktivitet der skal finde sted.
Dette er kun relevant, hvis der er ændringer i det faktiske behov / sæsonbooking.
Foreningerne skal senest i uge 42 melde sit faktiske lokalebehov, hvilket bruges til udregning af fakturering fremadrettet.
Det faktiskebehov skal sendes til Fritid@frederikshavn.dk.
Ved sæsonbooking skal I acceptere, at flytte op til 10 procent af jeres ugentlige aktiviteter i løbet af en sæson.
Eksempel: Hvis en forening har 30 aktivitetsdage i en sæson, skal foreningen acceptere at vige/flytte op til 3 af deres aktivitetsdage.
Fritid og Folkeoplysning vil være behjælpelig med, at finde en andet egnet lokale.