Ansøgningsskema om midlertidig overnatning
Til godkendte folkeoplysende foreninger
Der er to ansøgningsrunder med ansøgningsfrister den 22. maj og 1. august 2025.
Læs mereSæsonansøgningerne er fordelt, og der åbnes for booking af ledige tider i den kommende sæson.
Læs mereHer finder du anbefalinger til at skabe sikkerhed om foreningens økonomi
Læs mereGodkendte folkeoplysende foreninger i Frederikshavn Kommune kan søge om, at låne kommunale lokaler, der er godkendt til midlertidig overnatning, i forbindelse med større idrætsarrangementer, stævner og lignende, i op til 7 døgn.
Bemærk, at overnatningen ikke må anses som konkurrenceforvridende overnatningsvirksomhed.
Det er kun jeres medlemmer, stævnedeltagere, trænere, ledere og ansvarlige personer der må benytte de kommunale lokaler til midlertidig overnatning. I skal være til stede under hele arrangementet.
For at låne kommunale lokaler til midlertidig overnatning skal I sende en ansøgning via ansøgningsskemaet nederst på siden.
Det er vigtigt, at I søger om overnatning i god tid - senest fem uger før første overnatningsdøgn. Dette sikrer, at Frederikshavn Kommune kan yde den bedste service i forbindelse med jeres overnatning. Ansøgninger, der modtages senere, kan blive afvist.
Midlertidig overnatning sker i henhold til Bygningsreglementets regler for midlertidig overnatning.
Lokalerne stilles vederlagsfrit til rådighed med el, varme og rengøring. I vil blive faktureret for alarmudkald, manglende oprydning og ekstraordinær rengøring. I har erstatningsansvaret for eventuelle skader under arrangementet.
Annullering af overnatning skal ske senest 30 dage inden første overnatningsdøgn til Fritid og Folkeoplysning. Hvis I annullerer senere, kan I blive faktureret for eventuelle planlagte omkostninger i forbindelse med arrangementet.
Hvis I ikke er en godkendt folkeoplysende forening, eller hvis I ønsker at overnatte et andet sted end de kommunale skoler, skal I gøre følgende: